Chungking Express *Tarantino'yu Bile Etkisi Altına Aldı*


Bir WKW şaheseri ile karşınızdayım. Filmi 1994 yapımı. Çekimleri sadece 23 gün sürmüş, WKW sabah senaryoyu yazmış, akşam çekmiş... Full time sinema insanı esprisi yapmayacağım ama zor tutuyorum kendimi. :")

Chungking Express, sadece 100 dakikadan ibaret olan bir film. Tabii, bana sorarsanız, filmin yoğunluğundan olsa gerek, 3 saatlik bir film izlemiş gibi oldum bitince. Sanırım bunun en büyük etkisi iki hikayeyi bizlere aktarmasıydı. İlk hikaye, sevgilisinden yeni ayrılmış, ufak tefek takıntıları olan daha 25'inde yeni yetme bir polisin hikayesi. Bu polis, ne zaman ağlamak istese koşar. Çünkü koşunca vücuttaki sıvılar dışarı atılır ve göz yaşı için yeterli sıvı kalmaz. Bir gün bir bara gider... Eski sevgilisini unutma çabasıyla içiyordur. Bir an, gözü kara bir biçimde, bu kapıdan giren ilk kadına aşık olacağım, der. 

İkinci hikayemizse, yine bir polis etrafında şekillenir. Polis, yani 663 numara ilk hikayedeki polisinde sıkça takıldığı bir yemek yerinde takılır. Onu takıldığı sırada gözüne kestiren, Faye ve 663 numaranın hikayesini izlemeye başlarız böylece... 

(İlk polis, Takeshi Kaneshiro, 663'te Tony Leung, Faye ise Faye Wong.)  

Dehşet bir adam bu WKW. 2046'yı izlediğimde, bundan daha iyi bir filmi yoktur herhalde, demiştim. Malum 2004 yılı, yeni film, tecrübeleri artmıştır adamın. Fakat, yanılmışım. Chungking Express, bana bir Amelie kadar naif gelen, dehşet bir filmdi.

Bu arada, git gide WKW ve Tony Leung hayranlığım artmakta... Böyle giderse, Kar Wai, her an Takeshi Miike'ı koltuğundan edebilir gözümde. 

not: Tarantino (bkz: Kill Bill, Rezervuar Köpekleri, Ucuz Roman) gibi bir dahinin favori filmlerindendir Chungking Express.

yıllar sonra gelen edit: İzlemeyen utansın!! Senelerdir açıp açıp izlediğim, posasını çıkardığım yeg-gane film. Cazibene kurban.

Yorumlar

  1. Senin film seçimlerine bayılıyorum boş izlemiyorsun :) listeme eklendi bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim Ayss. :D Bende gözüme Monstar'ı kestirmiştim ama baktım düşük puan vermişsin, biraz daha bekleteceğim onu.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar